Når du skal stifte et anpartsselskab – også kendt som ApS – kan det virke tillokkende at få en advokat til at holde styr på tingene. Men er det virkelig nødvendigt med en advokat? Læs med her og find ud af, hvordan du kan spare en masse penge ved at gøre det gennem Legal Desk.
Kun 1.749,-
Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Selskabsstiftelse
Opret og modtag på 10 minutter
Få CVR inden for 48 timer
Bekræftelse af selskabskapital
Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter
Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk
Vi stifter over 30% af landets ApS'er
Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-
Legal Desk benyttes af over 275.000 virksomheder, selvstændige, private og samarbejdspartnere!
Kun 1.749,-
Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Selskabsstiftelse
Opret og modtag på 10 minutter
Få CVR inden for 48 timer
Bekræftelse af selskabskapital
Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter
Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk
Vi stifter over 30% af landets ApS'er
Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-
Når advokaten nævnes i denne sammenhæng, er det fordi, at man skal have bekræftet selskabskapitalen, når man stifter et anpartsselskab - og det skal enten gøres af en revisor, bank eller advokat. I mange tilfælde kan du for et langt lavere beløb, end ved advokat eller revisor, få bekræftet din selskabskapital hos banken. Der er altså ikke noget krav om, at du skal bruge en advokat, når du stifter et anpartsselskab.
Det er de færreste, der har styr på reglerne for selskabsstiftelse, og hvis tanken allerede nu gør dig fortvivlet, kan du straks tage det roligt. Hos Legal Desk har vi styr på reglerne, så du kun behøver at træffe nogle helt overordnede beslutninger om, hvad du ønsker skal gælde i dit anpartsselskab.
Når du har truffet dine valg, modtager du alle de nødvendige dokumenter, hvorefter Legal Desk sørger for registreringen hos Erhvervsstyrelsen og bekræftelse af selskabskapital.
Læs mere om stiftelse af anpartsselskaber her
I visse tilfælde kan det være omstændeligt at benytte banken til at få bekræftet selskabskapitalen - for eksempel hvis den givne bank har længere behandlingstid eller kræver et højere gebyr end gennemsnittet. Afhængigt af hvad du ønsker, kan det da være en fordel at bruge en advokat eller revisor til at bekræfte selskabskapitalen. I de fleste tilfælde vil banken dog være det mest fordelagtige valg, fordi det som regel er forbundet med langt lavere omkostninger i forhold til advokaten eller revisoren. Banker (især små og mellemstore) tilbyder typisk at bekræfte selskabskapitalen gratis eller for et mindre beløb, hvor en advokat eller en revisor typisk tager et par tusinde for samme opgave.
Læs mere om bekræftelse af selskabskapital her
Du kan også vælge at slippe for al besværet ved at oprette dit anpartsselskab med Legal Desk. Her udfylder du blot en formular, betaler og underskriver. Når det er gjort, opretter vi dit anpartsselskab og sender dit CVR-nummer til dig, så snart vi modtager det. Du bliver guidet hele vejen igennem processen, så du altid ved, hvad du skal gøre.
Gå i gang allerede nu ved at trykke ‘Opret anpartsselskab nu’ nedenfor.
OBS. Du skal ikke foretage dig noget for at få virksomhedstjekket. Det sker automatisk, når du køber et erhvervsprodukt hos Legal Desk.
Nej, der er ikke krav om at bruge advokat under stiftelsen af et anpartsselskab. Selskabskapitalen skal dog bekræftes af en tredjepart - enten en revisor, bank eller advokat. Ofte kan banken gøre dette til en lavere pris.
Når du opretter dit anpartsselskab gennem Legal Desk sørger vi for bekræftelsen af selskabskapitalen.
Det kan være en fordel at bruge en advokat eller revisor, hvis banken har en lang behandlingstid eller kræver et højt gebyr for bekræftelse af selskabskapitalen.
Hos Legal Desk hjælper vi dig med at udarbejde de nødvendige selskabsdokumenter, registrerer selskabet hos Erhvervsstyrelsen og bekræfter selskabskapitalen.
Når du stifter dit anpartsselskab med Legal Desk bliver du bedt om at udfylde en formular online, hvorefter du betaler og underskriver dokumenter med MitID. Når du har betalt for dokumenterne og overført selskabskapitalen, registrerer Legal Desk selskabet og videresender dig CVR-nummeret. Herefter skal du blot oprette en erhvervskonto - og dit selskab er klar til brug!
Vi sørger også for at tilbageføre selskabskapitalen til din erhvervskonto, når vi har modtaget dine kontooplysninger.
Legal Desk er en digital platform, hvor du kan oprette en lang række juridiske dokumenter, som sikrer dig og/eller din virksomhed.
Vi tilbyder dokumenter og services til både privatpersoner og erhvervsdrivende – du finder bl.a. selskabsstiftelse, fremtidsfuldmagter, ægtepagter og testamenter, beslutningsreferater til selskabsændringer, ejeraftaler, låneaftaler til privat og erhverv og meget mere.
Dokumenterne udarbejdes på baggrund af de oplysninger, du indtaster i formularen, når du opretter det specifikke dokument.
I formularen stiller vi dig de samme spørgsmål, som en traditionel advokat stiller dig i samme situation. Du kan klikke dig frem og tilbage, og når du er tilfreds, går du videre til betaling. Hos os fanger bordet ikke, så opdager du en fejl i de informationer, du har angivet, kan vi gå tilbage og rette det for dig.
Når du har besvaret spørgsmålene i formularen, betaler du for dit dokument, som du modtager straks herefter. Hvis det skal underskrives af dig og andre parter, gøres det nemt og sikkert på hjemmesiden med MitID.
Hos Legal Desk bliver alle dokumenter udarbejdet automatisk, ligesom en række processer også er automatiseret.
Det vil sige, at når du opretter et dokument, f.eks. en låneaftale, bliver dit dokument automatisk lavet ud fra de oplysninger, du indtaster, i formularen. Dette er modsat traditionelle advokater, der manuelt skal lave alle dokumenter i hånden.
Det betyder, at du får samme sikkerhed og kvalitet, men til en langt lavere pris. Du får desuden dine dokumenter med det samme, og er derfor heller ikke afhængig af kontortider osv.