Support har åbent mandag til fredag kl. 10.00 - 15.00. | kontakt@legaldesk.dk | Tlf. 93 87 78 89
Selskabsstiftelse
Dit produkt oprettes...
10 - 15
Det tager 10 - 15 i reelt tidsforbrug

Omkostninger til start af virksomhed

Mange privatpersoner betaler af egen lomme for at registrere deres virksomhed, men er ikke klar over, at de efter oprettelsen kan trække omkostningerne fra i virksomheden. Læs med her, og bliv klogere på, om der er mulighed for at få fradrag for omkostninger, som er afholdt inden virksomhedens stiftelse.

Kun 1.749,-

Ekskl. moms

Spar kr. 4.000,-

Ift. traditionel advokat

10 - 15 min.

I reelt tidsforbrug

Selskabsstiftelse

Opret og modtag på 10 minutter

Få CVR inden for 48 timer

Bekræftelse af selskabskapital

Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter

Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk

Vi stifter over 30% af landets ApS'er

Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-

4.446 anmeldelser

Legal Desk benyttes af over 275.000 virksomheder, selvstændige, private og samarbejdspartnere!

placeholder placeholder placeholder placeholder placeholder placeholder placeholder
placeholder placeholder placeholder placeholder placeholder
placeholder placeholder placeholder

4.446 anmeldelser

Kun 1.749,-

Ekskl. moms

Spar kr. 4.000,-

Ift. traditionel advokat

10 - 15 min.

I reelt tidsforbrug

Selskabsstiftelse

Opret og modtag på 10 minutter

Få CVR inden for 48 timer

Bekræftelse af selskabskapital

Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter

Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk

Vi stifter over 30% af landets ApS'er

Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-

Indholdsfortegnelse

Hvilke omkostninger kan jeg trække fra i virksomheden?

Der er ingen faste regler for, hvor langt tilbage i tiden du kan få fradrag for omkostninger, der er afholdt før oprettelsen af en virksomhed. 

Dog er der flere betingelser, du skal være opmærksom på, før omkostningen kan trækkes fra i din virksomhed. Det gælder følgende:

  • Omkostningen skal være afholdt til virksomhedens brug, og den må ikke være afholdt til private anliggender. Hvis du er i tvivl, kan du kontakte din revisor eller SKAT for at få rådgivning.
  • Omkostningen skal være direkte relevant for virksomhedens drift. Desuden er det et krav, at fakturaen skal være udstedt til en af stifterne.
  • Omkostningen skal bogføres hurtigst muligt i virksomheden.

Når du starter virksomheden

I de fleste tilfælde kan du få fradrag for de omkostninger, du har haft inden for de seneste seks måneder, før du startede virksomheden. Eksempler på omkostninger, du kan få fradrag for, kan være: 

  • Husleje for lokaler
  • Telefon
  • Løn
  • Reklame

Jo tættere på opstarten udgifterne er betalt, desto større er sandsynligheden for, at du kan få fradrag for dem. Det er dog som udgangspunkt ikke muligt at få fradrag for udgifter til eksempelvis revisor og advokat. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan få fradrag for dine omkostninger, kan du enten kontakte din revisor eller SKAT, som kan vejlede dig i de specifikke sager.

Opret virksomhed med Legal Desk

Du kan nemt og hurtigt oprette din egen virksomhed med Legal Desk. Du udfylder blot vores formular, betaler for dine dokumenter og følger herefter processen online – på den måde ved du altid, hvad der sker, hvor som helst i forløbet.

Det eneste, du skal gøre for at komme i gang, er at klikke på ‘Opret selskab nu’.

OBS. Du skal ikke foretage dig noget for at få virksomhedstjekket. Det sker automatisk, når du køber et erhvervsprodukt hos Legal Desk. 

 

Selskabsstiftelse

Opret og modtag på 10 minutter

Få CVR inden for 48 timer

Bekræftelse af selskabskapital

Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter

Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk

Vi stifter over 30% af landets ApS'er

Kun 1.749,-

Ekskl. moms

Opret selskab nu

Spar 4000,- ift. traditionel advokat

Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-

Ofte stillede spørgsmål

.

Kan jeg trække omkostninger fra, som jeg har haft før jeg oprettede min virksomhed?

Hvilke betingelser skal være opfyldt for, at jeg kan trække omkostninger fra?

Er der faste regler for, hvor langt tilbage i tiden jeg kan få fradrag for omkostninger?

Hvilke former for omkostninger kan jeg få fradrag for?

Kan jeg få fradrag for udgifter til revisor og advokat?

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan få fradrag for mine omkostninger?