Mange privatpersoner betaler af egen lomme for at registrere deres virksomhed, men er ikke klar over, at de efter oprettelsen kan trække omkostningerne fra i virksomheden. Læs med her, og bliv klogere på, om der er mulighed for at få fradrag for omkostninger, som er afholdt inden virksomhedens stiftelse.
Kun 1.749,-
Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Selskabsstiftelse
Opret og modtag på 10 minutter
Få CVR inden for 48 timer
Bekræftelse af selskabskapital
Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter
Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk
Vi stifter over 30% af landets ApS'er
Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-
Legal Desk benyttes af over 275.000 virksomheder, selvstændige, private og samarbejdspartnere!
Kun 1.749,-
Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Selskabsstiftelse
Opret og modtag på 10 minutter
Få CVR inden for 48 timer
Bekræftelse af selskabskapital
Fuld dokumentpakke inkl. ejerbog og vedtægter
Mere end 60.000 selvstændige har valgt Legal Desk
Vi stifter over 30% af landets ApS'er
Ekskl. obligatorisk gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670,-
Der er ingen faste regler for, hvor langt tilbage i tiden du kan få fradrag for omkostninger, der er afholdt før oprettelsen af en virksomhed.
Dog er der flere betingelser, du skal være opmærksom på, før omkostningen kan trækkes fra i din virksomhed. Det gælder følgende:
I de fleste tilfælde kan du få fradrag for de omkostninger, du har haft inden for de seneste seks måneder, før du startede virksomheden. Eksempler på omkostninger, du kan få fradrag for, kan være:
Jo tættere på opstarten udgifterne er betalt, desto større er sandsynligheden for, at du kan få fradrag for dem. Det er dog som udgangspunkt ikke muligt at få fradrag for udgifter til eksempelvis revisor og advokat. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan få fradrag for dine omkostninger, kan du enten kontakte din revisor eller SKAT, som kan vejlede dig i de specifikke sager.
Du kan nemt og hurtigt oprette din egen virksomhed med Legal Desk. Du udfylder blot vores formular, betaler for dine dokumenter og følger herefter processen online – på den måde ved du altid, hvad der sker, hvor som helst i forløbet.
Det eneste, du skal gøre for at komme i gang, er at klikke på ‘Opret selskab nu’.
OBS. Du skal ikke foretage dig noget for at få virksomhedstjekket. Det sker automatisk, når du køber et erhvervsprodukt hos Legal Desk.
Ja, i de fleste tilfælde kan du trække fradrag for omkostninger, du har haft inden for de seneste seks måneder før opstarten af virksomheden.
Omkostningen skal være afholdt til virksomhedens brug, være direkte relevant for driften, og fakturaen skal være udstedt til en af stifterne. Desuden skal omkostningerne bogføres hurtigst muligt.
Nej, der er ingen faste regler, men som udgangspunkt kan du få fradrag for omkostninger inden for de seneste seks måneder før opstarten.
Du kan bl.a. få fradrag for omkostninger som husleje for lokaler, telefon, løn og reklame.
Som udgangspunkt er det ikke muligt at få fradrag for udgifter til revisor og advokat.
Du kan kontakte din revisor eller SKAT for at få vejledning i de specifikke sager.