09. december 2024
Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål. Hvis du har et spørgsmål, der ikke er besvaret her, er du altid velkommen til at sende os en mail på kontakt@legaldesk.dk, så vil vi vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Legal Desk er en digital platform, hvor du kan oprette en lang række juridiske dokumenter, som sikrer dig og/eller din virksomhed.
Dokumenterne udarbejdes på baggrund af de oplysninger du indtaster i formularen, når du opretter det specifikke dokument.
I formularen stiller vi dig de samme spørgsmål, som en traditionel advokat stiller dig i samme situation. Du kan klikke dig frem og tilbage, og når du er tilfreds, går du videre til betaling. Hos os fanger bordet ikke, så opdager du en fejl i de informationer, du har angivet, kan vi gå tilbage og rette det for dig.
Når du har besvaret spørgsmålene i formularen, betaler du for dit dokument, som du modtager straks herefter. Hvis det skal underskrives af dig og andre parter, gøres det nemt og sikkert på hjemmesiden med MitID.
Vi tilbyder dokumenter og services til både privatpersoner og erhvervsdrivende – du finder bl.a. selskabsstiftelse, fremtidsfuldmagter, ægtepagter og testamenter, beslutningsreferater til selskabsændringer, ejeraftaler, låneaftaler til privat og erhverv og meget mere.
Hos Legal Desk stiller vi dig de samme spørgsmål, som en advokat ville stille på et møde. Det hele foregår bare online via en formular.
I modsætning til en advokat står vores service til rådighed 24 timer i døgnet, så du kan lave dine juridiske dokumenter, når det passer dig, uanset hvor du befinder dig, og til en brøkdel af den pris, som en advokat tager for samme ydelse.
Vi mener, at jura skal være tilgængeligt og forståeligt for alle, så derfor gør vi meget ud af, at formulere og formidle jura i øjenhøjde, så ikke jurister føler sig klædt på til at udfærdige et juridiske dokument og føler sig oplyst om, hvad det givne dokument indeholder, hvilke valg der vil blive stillet og hvordan det bliver gyldigt.
Legal Desk er ikke et advokatfirma, men er stiftet af folk, der tidligere har arbejdet som advokater i nogle af Danmarks største advokatfirmaer. Legal Desk yder derfor heller ikke juridisk rådgivning, men vores erfarne jurister står altid til rådighed med at besvare juridiske spørgsmål, der har relation til de dokumenter, vi tilbyder. Derudover er vi gerne hjælpsomme med at henvise dig til nogle advokater, hvis du har behov for det.
Hos Legal Desk bliver alle dokumenter udarbejdet automatisk, ligesom en række processer også er automatiseret.
Det vil sige, at når du opretter et dokument, f.eks. en låneaftale, bliver dit dokument automatisk lavet ud fra de oplysninger, du indtaster, i formularen. Dette er modsat traditionelle advokater, der manuelt skal lave alle dokumenter i hånden.
Det betyder, at du får samme sikkerhed og kvalitet, men til en langt lavere pris. Du får desuden dine dokumenter med det samme, og er derfor heller ikke afhængig af kontortider osv.
Alle, der har brug for juridiske dokumenter, kan bruge Legal Desk. Vi tilbyder løsninger til både privatpersoner og virksomheder, uanset din baggrund eller juridiske erfaring.
Ja, alle vores dokumenter er udarbejdet af erfarne jurister og advokater og følger dansk lovgivning.
De fleste dokumenter leveres øjeblikkeligt efter udfyldning af formularen. Enkelte dokumenter kræver manuel gennemgang og kan tage lidt længere tid.
Priserne varierer afhængigt af dokumentet. Du kan se prisen for hvert produkt direkte på vores hjemmeside, inden du begynder.
Du kan altid kontakte vores kundeservice via chat, e-mail eller telefon. Vi sidder klar til at hjælpe dig med spørgsmål og udfordringer.
Ja, hvis du opdager fejl eller har brug for rettelser, kan du opdatere dokumentet indtil du har underskrevet dit dokument efter køb.
Vi følger strenge sikkerhedsstandarder for at beskytte dine personlige oplysninger. Al kommunikation og datalagring sker i henhold til GDPR.
Alle vores dokumenter bliver genereret gennem vores intelligente formularer online. Vores dokumenter leveres altid færdige og klar til underskrift. Vi har derfor ikke blanke skabeloner, der skal printes og manuelt udfyldes i hånden. Ved at levere et færdigt dokument kan du være sikker på, at dit dokument har korrekt juridisk indhold.
Alle dokumenter du modtager, vil være klar til underskrift og juridisk gyldige. Visse dokumenter vil dog - foruden underskrift - kræve, at der foretages yderligere handlinger, for at de bliver gyldige, såsom for eksempel at dokumentet skal tinglyses eller underskrives foran en notar.
Du vil altid blive oplyst om, hvordan det enkelte dokument bliver gyldigt. Alt efter om dit dokument blot kræver underskrift, eller om der også er et krav om tinglysning eller notar, kan du finde udførlige vejledninger hertil.
Vi er konstant i gang med at udarbejde nye dokumenter til vores kunder. Hjemmesiden bliver derfor løbende opdateret med yderligere juridiske dokumenter, men hvis der er et specielt dokument, du savner, er du altid velkommen til at skrive til os på info@legaldesk.dk.
Ja, den er god nok. De dokumenter der er angivet som “gratis”, er ganske gratis at benytte sig af og der er ingen begrænsninger for, hvor mange af disse gratis dokumenter, du kan lave. Du kan derfor roligt lave et gratis dokument uden at skulle betale for hverken dokumentet eller andre skjulte gebyrer eller abonnementer.
Du kan printe alle dine juridiske dokumenter på helt almindeligt printerpapir. Du behøver derfor ikke særligt papir til dine dokumenter, som det tidligere var tilfældet for visse dokumenter.
Du vil modtage dokumentet som en PDF-fil. Du vil derfor ikke have mulighed for at ændre i det, efter at du har modtaget det. Dette gør vi for at sikre, at dokumentet er juridisk gyldigt. Hvis der skulle være en tastefejl eller lignende kan du selvfølgelig bare skrive til os på info@legaldesk.dk, så retter vi det for dig helt gratis og så hurtigt som muligt.
Vi tilbyder 100 % tilfredshedsgaranti. Det betyder, at du altid har mulighed for at annullere dit køb og få pengene retur. Hvis du ønsker at annullere et køb, skal du blot kontakte os via e-mail eller telefon.
Oplysninger som du giver til Legal Desk, bliver transmitteret via en krypteret SSL (Secure Socket Layer) forbindelse og er sikret fra omverdenen. Alle oplysninger du giver i forbindelse med udarbejdelsen af dine juridiske dokumenter, bliver behandlet fortroligt. Se vores persondatapolitik for yderligere information.
Alle oplysninger du giver i forbindelse med udarbejdelsen af dine juridiske dokumenter, bliver behandlet fortroligt, og vi deler selvfølgelig ikke dine oplysninger med andre. Se vores persondatapolitik for yderligere information.
Når du betaler med betalingskort hos Legal Desk, bliver alle dine indtastede kortdata krypteret/kodet, idet de videresendes til betalingsformidleren. Det er således kun betalingsformidleren, der kan læse dem. Hverken Legal Desk eller andre har mulighed for at læse dine data.
Til disse transaktioner benytter Legal Desk en godkendt SSL-løsning (Secure Socket Layer) til at kryptere/kode dine indtastede kortdata. Kryptering med SSL benyttes i de fleste danske netbutikker.
Ved brug af betalingskort er du altid sikret mod misbrug på nettet.
Der er ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL-kryptering. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200, hvis dit betalingskort misbruges.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
For at lave et dokument, skal du trykke på knappen “Start nu” på den side, der forklarer om dokumentet. Herefter bliver du sendt til en online formular, der stiller dig en række spørgsmål. Der vil være vejledning og eksempler til de forskellige spørgsmål undervejs. Dine svar bliver brugt til automatisk at generere et juridisk dokument tilpasset dine juridiske behov. Når du trykker på “Afslut og læg i kurv”, sendes du videre til betalingssiden.
Ja. Hvis du ikke besvarer hele formularen på en gang, men ønsker at gemme dine svar for at færdiggøre den senere, kan du trykke på “Gem udkast”, som du får mulighed for, når du er ved at forlade siden. Ved at trykke på “Gem udkast” får du mulighed for at oprette en bruger, hvor din kladde vil blive gemt. Under “Mine dokumenter” kan du finde din kladde, som du kan tilgå ved at trykke på “Færdiggør”. På den måde er det altid muligt at gå til og fra formularen, hvis du har behov for det, også selvom du lukker Legal Desk-siden ned.
Mange af dokumenterne kan underskrives digitalt med MitID og der er derfor ikke behov for at printe det ud og underskrive det i hånden. Dog er der en række dokumenter, der skal underskrives fysisk i hånden, da der eksempelvis er krav om, at nogle dokumenter skal underskrives foran en notar. Det vil altid være oplyst, hvorvidt du kan underskrive med MitID eller ej på hver enkelt side.
Når du har købt et dokument, får du under “Mine dokumenter” mulighed for at underskrive dokumentet med MitID ved at trykke på “Underskriv”. Hvis det kun er dig, der skal underskrive dokumentet, skal du trykke på “Underskriv dokument nu”. Derefter vil du blive sendt til en side, hvor du skal bruge dit MitID.
Hvis der er flere parter, der skal underskrive dokumentet, skal du trykke på “Dette er mig” ud for dit navn. For at de andre parter til dokumentet kan underskrive, skal du ud for hvert navn skrive vedkommendes mailadresser og trykke “Send til underskrift”, hvorefter den enkelte person vil modtage en mail med et link, der giver adgang til at underskrive med MitID, og du vil blive sendt videre til underskriftssiden. Du vil modtage en mail, når alle har underskrevet dokumentet. Et dokumentet er først gyldigt, når alle parter har underskrevet det.
Hvis du har udarbejdet et dokument, der kan underskrives med MitID, men du ikke har et MitID, kan du blot printe det ud og underskrive det fysisk i hånden. Det er derfor helt valgfrit, hvorvidt du vil benytte dig af muligheden for at underskrive med MitID, da alle vores dokumenter altid kan underskrives i en fysisk udprintet version og stadig have samme gyldighed.
Hvis du oplever problemer med MitID, kan du besøge MitIDs hjælpeunivers på https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/?language=da-dk. Her kan du finde den nødvendige information og støtte, uanset om det drejer sig om glemt adgangskode, tekniske vanskeligheder eller andre spørgsmål.
Du skal automatisk oprette en profil, når du laver dit første dokument. Til din profil vil der knytte sig dels et brugernavn og en adgangskode. Du kan til enhver tid logge ind med dette og hente alle dine dokumenter under “Mine dokumenter”. Hvis du ikke ønsker at have en bruger, når du har downloadet dit dokument, kan du altid få den slettet ved at skrive en e-mail til os. Du kan kun oprette en bruger, hvis du laver et dokument.
Nej, det er ganske gratis at have en bruger hos Legal Desk. Den eneste grund til at du skal oprette en bruger, er, at du på den måde altid har adgang til dine juridiske dokumenter, så du slipper for at opbevare dem fysisk i udprintet versioner.
Du kan altid bede os om at slette din bruger og/eller dokumenter, hvis du ikke ønsker at gøre brug af dit Legal Desk privatarkiv. Du skal blot skrive en mail til og vi vil derefter slette det, du ønsker.
Nej, hos Legal Desk er der ingen abonnementer eller bindinger. Det betyder, at du udelukkende skal oprette en bruger for at kunne tilgå dine dokumenter, når du har lavet dem.
Ja, du kan under hele forløbet klikke tilbage i den intelligente formular til dine tidligere svar og ændre disse. Du kan også ændre svarene, selvom du har besvaret alle spørgsmålene og lagt dokumentet i indkøbskurven, du skal blot trykke på “Rediger” i indkøbskurven. Det er først, når du har betalt for dokumentet, at svarene bliver låst og du ikke længere kan ændre dine svar.
Når du har udfyldt vores intelligente formular og er tryg ved dine valg, vil du blive henvist til vores betalingsside, hvor du vil blive bedt om betaling. Du kan betale med Dankort, VISA-Dankort, MasterCard, Forbrugsforeningen og MobilePay hos Legal Desk. Beløbet vil herefter blive trukket fra dit betalingskort.
Hvis du glemmer din adgangskode, kan du altid bestille en ny adgangskode under login (link), der vil blive sendt til din email inden for et par minutter.
Når du har besvaret alle spørgsmålene og har betalt for dit produkt, vil du inden for et par minutter få adgang til det og du kan herefter downloade det. I praksis skal du blot trykke på “Hent dokument” og derefter vil dokumentet blive downloadet som en PDF-fil ned på din computer / tablet / smartphone. Du kan dog også altid tilgå dit dokument under “Mine dokumenter”, da du automatisk får dit eget private Legal Desk arkiv, når du opretter en bruger i forbindelse med dit køb.
Du kan evt. downloade en PDF-læser her.