Når du stifter en enkeltmandsvirksomhed, skal stiftelsen registreres i Erhvervsstyrelsens IT-system for, at du kan modtage et CVR-nummer, og dit selskab blive gyldigt. Se vejledning til, hvordan du registrerer din enkeltmandsvirksomhed nedenfor – husk, at hvis du stifter enkeltmandsvirksomhed med Legal Desk, klarer vi alle registreringer for dig.
Kun 199,-
Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Enkeltmandsvirksomhed
Få dit CVR-nummer nemt og hurtigt
Nem oprettelse
Alle dokumenter samlet ét sted
Inkl. registrering
Digital alt-i-en løsning
Benyttet af mere end 60.000 selvstændige
Legal Desk benyttes af over 275.000 virksomheder, selvstændige, private og samarbejdspartnere!
Kun 199,- Ekskl. moms
Spar kr. 4.000,-
Ift. traditionel advokat
10 - 15 min.
I reelt tidsforbrug
Enkeltmandsvirksomhed
Få dit CVR-nummer nemt og hurtigt
Nem oprettelse
Alle dokumenter samlet ét sted
Inkl. registrering
Digital alt-i-en løsning
Benyttet af mere end 60.000 selvstændige
Lige nu kan du oprette din enkeltmandsvirksomhed gratis, når du tilmelder dig virtuelt kontor hos Legal Desk.
Virtuelt kontor er en fordel, hvis du f.eks. driver virksomhed hjemmefra og gerne vil øge din professionelle troværdighed og beskytte din privatadresse.
Med et virtuelt kontor undgår du også at skulle håndtere fysisk post til din virksomhed. Den sendes i stedet til din Legal Desk, hvor vi scanner og sender det hele til din email – to gange om ugen.
Ingen binding eller depositum.
Tilmeld dig i formularen og spar 199 kr. på oprettelsen af din virksomhed.
Har du stiftet en enkeltmandsvirksomhed, skal du registrere den i Erhvervsstyrelsens IT-system på Virk.dk. Vi gennemgår i vejledningen nedenfor, hvordan du registrerer din virksomhed. Punkterne er som følger:
Gå ind på Erhvervsstyrelsen IT-system
Log ind med MitID
Vælg den virksomhedsform, du vil stifte
Registrér moms
Virksomhedens ejer
Udfyld stamdata
Ny eller eksisterende virksomhed?
Vælg branchekode
Registrér pligter
Supplerende adresser?
Du kan også nemt og hurtigt stifte din enkeltmandsvirksomhed med Legal Desk. Så klarer vi registreringen for dig, så du kan komme hurtigere i gang!
Hvis du mener, at enkeltmandsvirksomheden er den rette for dig, skal du gå ind på indberet.virk.dk.
Her skal du trykke på knappen “Log på”:
Log ind med MitID eller Digital Signatur:
Tryk på “Start virksomhed”
Tryk dernæst på “Start selvbetjening”
Klik på fanen "Personligt ejede virksomheder". Når fanen har foldet sig ud, trykker du på "Vælg" under afsnittet "Enkeltmandsvirksomhed".
Her skal du vælge hvorvidt enkeltmandsvirksomheden skal momsregistreres. Typisk sælger virksomheden varer eller tjenesteydelser, der er pålagt moms. Hvis den momspligtige omsætning forventes at overstige 50.000 kr. om året, skal virksomheden momsregistreres.
Du skal nu angive enkeltmandsvirksomhedens ejer med navn og CPR-nummer.
Under denne fane skal du udfylde de obligatoriske oplysningers, det vil sige virksomhedens navn og hjemstedsadresse. Det er ikke påkrævet, at du udfylder de øvrige felter, såsom hjemmeside og kontaktinformation:
Du kommer herefter til “Overtagelse af virksomhed”, hvor du skal vælge, at der er tale om en ny virksomhed:
Du skal her angive virksomhedens branchekode. Du finder branchekoden ved at søge efter den branche, du mener, at din virksomhed tilhører. Hvis virksomheden har flere aktiviteter, er branchen det hovedområde, hvor virksomheden har hoveddelen af sine aktiviteter.
Herefter skal du angive, hvilke skatte- og afgiftsmæssige pligter virksomheden skal registreres for:
Endelig skal du angive om virksomheden har nogen supplerende adresser tilknyttet. Det kan f.eks. være adressen på et lager eller lignende:
Du har nu udfyldt alle de nødvendige informationer og skal alene oplyse virksomhedens e-mail adresse og godkende registreringen. Registreringen bliver dernæst indsendt til Erhvervsstyrelsen, og du vil i den forbindelse modtage en kvittering for din indberetning. Nu kan du med fordel gå i gang med at lave en forretningsplan.
Du har nu udfyldt alle de nødvendige informationer og skal alene godkende registreringen. Registreringen bliver dernæst indsendt til Erhvervsstyrelsen, og du vil i den forbindelse modtage en kvittering for din indberetning. Nu kan du med fordel gå i gang med at lave en forretningsplan.
Når du stifter din enkeltmandsvirksomhed med Legal Desk, behøver du ikke bekymre dig om, hvordan du registrerer den. Vi sørger automatisk for, at din enkeltmandsvirksomhed bliver stiftet, som du ønsker det. Skal den registreres som arbejdsgiver? Eller for moms/lønsum og import/eksport? Uanset hvad du har brug for, behøver du ikke gøre andet end at til- og fravælge i vores smarte formular – så klarer vi papirarbejdet.
Klik ‘Stift enkeltmandsvirksomhed nu’ nedenfor for at gå i gang med vores formular.
Du kan registrere din enkeltmandsvirksomhed i Erhvervsstyrelsens IT-system på indberet.virk.dk.
Du logger ind med MitID eller Digital Signatur.
Tryk på “Start virksomhed” og derefter “Start selvbetjening”. Når du kommer ind på selvbetjeningen, skal du acceptere betingelserne for brug og vælge den virksomhedsform, du vil stifte.
Under fanen "Personligt ejede virksomheder" skal du vælge "Enkeltmandsvirksomhed" for at vælge denne virksomhedsform.
Det afhænger af din virksomheds forventede omsætning og branche. Hvis den momspligtige omsætning forventes at overstige 50.000 kr. om året, skal du momsregistrere virksomheden.
Du skal angive ejerens navn og CPR-nummer.
Du skal angive virksomhedens navn og hjemstedsadresse. Det er ikke påkrævet, at du udfylder de øvrige felter, såsom hjemmeside og kontaktinformation.
Du kan søge efter den branche, du mener, at din virksomhed tilhører. Hvis virksomheden har flere aktiviteter, skal du vælge branchekoden for det hovedområde, hvor virksomheden har hoveddelen af sine aktiviteter.