Support har åbent man. - tors. kl. 10.00 - 15.00. Chatten er åben 9 - 16.30
Alternate Text

Din version af [[BrowserName]] er forældet, og nogle funktioner på siden virker muligvis ikke korrekt. Vi anbefaler, at du bruger den seneste version af Google Chrome

Ignorér / luk

24. juli 2024

Registreringsbevis

Et registreringsbevis er et skriftligt bevis for din virksomhed. Der fremgår vigtige skatteoplysninger af registreringsbeviset, og det bruges ofte i sammenhænge, der vedrører administration af din virksomhed såsom registreringer, overdragelse mm.

Hvad er et registreringsbevis?

Når du skal starte din egen virksomhed, skal du registrere den hos Erhvervsstyrelsen. Herefter får du tilsendt et CVR-nummer og et registreringsbevis. Registreringsbeviset er dit bevis for virksomheden, og det er ofte relevant i sammenhænge med forpligtelser og handlinger, der vedrører din virksomhed. 

På dit registreringsbevis finder du:

  • Dit SE/CVR-nummer

  • Hvor tit du skal afregne moms

  • Stamoplysninger (land, driftsform, branche, virksomhedens startdato og regnskabsår)

  • Adresse(r)

  • Skatteoplysninger

Sker der ændringer i din virksomheds skatteoplysninger, skal disse oplysninger også ændres i din virksomheds registreringsbevis.

Se hvordan Legal Desk virker. Artiklen fortsætter under videoen.

Fejl i dit registreringsbevis

Finder du en fejl i dit registreringsbevis, som du modtager fra Erhvervsstyrelsen, skal du meddele dette til Erhvervsstyrelsen inden for 8 dage, fra du har modtaget det.

Har du en udenlandsk virksomhed?

Hvis du har en udenlandsk virksomhed, der skal registreres i Danmark, skal dette gøres ved Erhvervsstyrelsen. For at få virksomheden registreret hos Erhvervsstyrelsen, skal du kunne fremvise et registreringsbevis fra virksomhedens hjemland.

Skal du oprette en virksomhed?

Slip for besværet og opret din virksomhed i dag gennem Legal Desk på kun 10 minutter. Vores online formular guider dig sikkert og nemt igennem processen, så du kommer ud på den anden side med en selskabsstruktur, der passer til dine behov.

Du kan oprette følgende selskabstyper med Legal Desk:

Opret enkeltmandsvirksomhed

Opret anpartsselskab (ApS)

Opret aktieselskab (A/S)

Hvis du ikke er sikker på, hvilken selskabsform, der passer bedst til dine behov, har vi lavet denne vejledning, der hjælper dig med at træffe et oplyst valg.

Læs mere om virksomhedsformer og selskabstyper her

 

Legaldesk Process For Selskabsstiftelse 19 03 2019