24. juli 2024
Et registreringsbevis er et skriftligt bevis for din virksomhed. Der fremgår vigtige skatteoplysninger af registreringsbeviset, og det bruges ofte i sammenhænge, der vedrører administration af din virksomhed såsom registreringer, overdragelse mm.
Når du skal starte din egen virksomhed, skal du registrere den hos Erhvervsstyrelsen. Herefter får du tilsendt et CVR-nummer og et registreringsbevis. Registreringsbeviset er dit bevis for virksomheden, og det er ofte relevant i sammenhænge med forpligtelser og handlinger, der vedrører din virksomhed.
På dit registreringsbevis finder du:
Dit SE/CVR-nummer
Hvor tit du skal afregne moms
Stamoplysninger (land, driftsform, branche, virksomhedens startdato og regnskabsår)
Adresse(r)
Skatteoplysninger
Sker der ændringer i din virksomheds skatteoplysninger, skal disse oplysninger også ændres i din virksomheds registreringsbevis.
Finder du en fejl i dit registreringsbevis, som du modtager fra Erhvervsstyrelsen, skal du meddele dette til Erhvervsstyrelsen inden for 8 dage, fra du har modtaget det.
Hvis du har en udenlandsk virksomhed, der skal registreres i Danmark, skal dette gøres ved Erhvervsstyrelsen. For at få virksomheden registreret hos Erhvervsstyrelsen, skal du kunne fremvise et registreringsbevis fra virksomhedens hjemland.
Slip for besværet og opret din virksomhed i dag gennem Legal Desk på kun 10 minutter. Vores online formular guider dig sikkert og nemt igennem processen, så du kommer ud på den anden side med en selskabsstruktur, der passer til dine behov.
Du kan oprette følgende selskabstyper med Legal Desk:
Hvis du ikke er sikker på, hvilken selskabsform, der passer bedst til dine behov, har vi lavet denne vejledning, der hjælper dig med at træffe et oplyst valg.
Læs mere om virksomhedsformer og selskabstyper her